Mislim da je interesantno koga zanimaju baterije
Mali info o baterijama -kapacitet,otpor ,samopražnjenje
Kapacitet
Kapacitet baterije definira količinu spremljene električne energije dok je baterija nova. Svim punjivim baterijama starenjem i uporabom kapacitet pada. Uporabno vrijeme im se može povećati, odnosno kapacitet zadržati,
ako ih kroz duže periode nekorištenja držimo na hladnom (ali nikako ih ne smijemo smrznuti). Kad uspoređujemo kapacitete različitih baterija moramo računati količinu spremljene energije po kilogramu baterije.
Kapacitet baterija se izražava u Ah - amper-satima. Iako to nije direktan pokazatelj koliko je energije u bateriji jednostavnije je za svakodnevnu uporabu jer nam govori koliko će dugo baterija trajati.
Ako baterija ima kapacitet 1 Ah ona može davati struju od jednog ampera kroz vremenski period od jednog sata. U stvarnosti kapacitet ovisi o struji koju crpimo iz baterije, ako je potrošnja jako velika kapacitet će biti manji.
Baterija od 10 Ah može davati 2 A kroz period od 5 sati, ali ako iz nje trošimo 5 A neće izdržati 2 sata ispraznit će se znatno prije.
Jedinica za električnu energiju je Wh (u kućanstvima gdje je potrošnja veća to je kWh). Kod ovakvog načina mjerenja jednostavno je odrediti koliko će energije trebati u bateriji za neko trošilo.
Ako imamo žarulju od 50 W baterija koja ima specificiranu količinu energije od 500 Wh trajati će 10 sati uz korištenje takve žarulje.
Unutrašnji otpor
Kapacitet baterije definira količinu spremljene električne energije, a nutrašnji otpor određuje koliko od te energije baterija može odjednom isporučiti.
Ako je unutrašnji otpor mali baterija može vrlo brzo isprazniti svu svoju energiju. Ako je unutrašnji otpor veliki, kvalitetna baterija i dalje može dati dosta energije ali uz veliki gubitak napona.
Baterije s velikim unutrašnjim otporom dobre su za trošila koja ne zahtijevaju puno struje: baterijske svjetiljke, zidni sat, daljinski upravljač, radio,
kazetofon, CD reproduktor.
Baterije s manjim unutrašnjim otporom treba koristiti kod trošila koja zahtijevaju veliku struju u kratkom vremenu: RC modeli ,digitalni fotografski aparati, pokretanje automobilskih motora i slično.
Dobar primjer je i fotografska bljeskalica, koja će se brže puniti ako u nju stavimo baterije s manjim unutrašnjim otporom.
Samopražnjenje
Sve baterije se spontano prazne stajanjem, a naročito punjive baterije. To je ujedno i razlog zašto klasične baterije kupujemo tako da su spremne za upotrebu dok punjive baterije uglavnom kupujemo prazne.
Pražnjenje je najbrže kad je baterija svježe napunjena. Također raste povećanjem temperature, kao i obično kod kemijskih sustava povećanje temperature za 10 stupnjeva udvostručit će brzinu i količinu samopražnjenja.
Stoga tijekom ljeta nemojte ostavljati svoje rezervne NiMH baterije u pregrijanim automobilima. Pražnjenje se povećava i starenjem baterije.
Najveći problem samopražnjenja javlja se kod baterija na bazi nikla, kad su nove one izgube do 10% kapaciteta u periodu od 24 sata nakon punjenja.
Nakon toga samopražnjenje se stabilizira na otprilike 15% kapaciteta svakih mjesec dana. Upotreba također utječe na ovu pojavu, tako se kod NiCd i NiMH baterije
nakon otprilike 1000 ciklusa punjenje-pražnjenje samopražnjenje podiže na 20%. U pravilu se baterije kod kojih je samopražnjenje 30% u 24 sata ili kojima je kapacitet pao na 70% više ne koriste nego treba nabaviti nove.
Po pitanju samopražnjenja najbolji su olovni akumulatori koji se prazne samo 5% mjesečno i litij-ionske baterije koje se isprazne oko 5% u prvih 24 sata, a nakon toga 2 - 5% mjesečno.
Zato je moguće kupiti novo prijenosno računalo s napunjenom baterijom ili napunjen olovni akumulator. Baterijama na bazi olova i litija uslijed upotrebe ne raste samopražnjenje.
have a good time
Zdenko
ako je tema na krivom mjestu molim premjestiti
Mali info o baterijama
Područje za 12V-18V instalacije
Post Reply
1 post
• Page 1 of 1
Post Reply
1 post
• Page 1 of 1
Jump to
- O forumu
- ↳ Obavjesti administratora
- ↳ Pitanja, Pohvale, Kritike, Prijedlozi...
- ↳ Novi članovi
- ↳ Vijesti za portal
- ↳ Headuniti
- ↳ Pojacala
- ↳ Subwooferi
- ↳ Zvucnici
- Auto Akustika
- ↳ NOVOSTI IZ PODRUČJA AUTOAKUSTIKE
- ↳ Headuniti
- ↳ Procesori zvuka i skretnice
- ↳ Zvučnici
- ↳ Subwooferi
- ↳ Pojačala
- ↳ Struja
- ↳ Instalacija
- ↳ Instalacije članova
- ↳ How TO
- ↳ Sound Quality
- ↳ SPL
- ↳ Programi
- ↳ Literatura
- Home HIFI
- ↳ HIFI komponente
- ↳ Samogradnja
- ↳ Home theater
- ↳ Recenzije uređaja
- ↳ Slušalice
- ↳ Ostalo
- Natjecanja
- ↳ dB Cup
- ↳ dB Drag
- ↳ EMMA SQ-SPL
- ↳ Ostala natjecanja
- Teamovi
- ↳ SPL Teamovi
- ↳ Team BLANK project
- ↳ AK-Omisalj
- ↳ TIDT Brp team
- ↳ SoundFactory Team
- ↳ Team Satel
- ↳ 2K Team feat. Ground Zero
- ↳ Instalacije članova
- ↳ Natjecanja
- ↳ Slike
- ↳ Sound Garage
- ↳ DD Team Hrvatska
- ↳ Instalacije članova
- ↳ Natjecanja
- ↳ Slike
- ↳ dB Team Karlovac
- ↳ dBastards Team
- ↳ dB Team Dalmatia
- ↳ db Team Vukovar
- ↳ db Team Zagreb
- ↳ Team GeMisT
- ↳ SQ emma timovi
- ↳ Brax Team Hrvatska
- ↳ Devil Sound
- ↳ DLS Team Slovenia
- ↳ EMMA Team Pula
- ↳ EMMA Team Zagreb
- ↳ Instalacije članova
- ↳ Slike
- ↳ emma ZG coffe
- ↳ FOCAL team HR
- ↳ Razni timovi
- ↳ "SOUNDACTIVE" team Pazin
- ↳ O nama i nasi uspjesi
- ↳ Instalacije clanova
- ↳ LB Audio
- ↳ AMK GT Istra
- ↳ Crotuners Sound Team
- Offtopic
- ↳ Coffehouse
- ↳ Video linkovi
- ↳ Humor
- ↳ International Area
- Računala
- ↳ Car-PC
- ↳ Hardware
- ↳ Software
- ↳ Mreže
- ↳ Ostalo
- Stalne ponude i group buy
- ↳ Stalne ponude
- ↳ Group buy
- Magazini
- ↳ Maxi Tuning Magazin
- ↳ Overdrive Tuning Magazin
- ↳ Ostali magazini
- Ponuda - Potražnja
- ↳ Dobri/losi trgovci
- ↳ Prodajem (auto akustika)
- ↳ Centralne jedinice
- ↳ Subwooferi
- ↳ Pojačala
- ↳ Zvučnici
- ↳ Ostalo
- ↳ Kupujem (auto akustika)
- ↳ Prodaja - putem aukcije
- ↳ Prodajem (ostalo)
- ↳ Mobiteli - Navigacija - Foto - oprema
- ↳ Auti -Motori - dijelovi - gume/felge
- ↳ PC - laptopi - hardware -software - konzole
- ↳ AV tehnika - prijenosni MP3 i sl
- ↳ HiFi Oglasnik
- ↳ Kupujem (ostalo)